Veelgestelde vragen

Wil je graag met merk Groningen aan de slag? Dan kan Marketing Groningen je helpen. Kijk hieronder alvast voor de meest gestelde vragen:

  • Ik vind het nogal veel informatie. Waar begin ik?
    In de Inspiratiegids kun je het verhaal van Groningen rustig en overzichtelijk nalezen. In deze brochure hebben we de merkstrategie, die je ook op deze site vindt, samengevat. Je vindt er onder meer het 321GRO kompas en de kernbeloftes voor de verschillende doelgroepen. Download vervolgens onze quick start guide om te kijken welke praktische eerste stappen je kunt zetten als je met Merk aan de slag wilt.
     
  • Ik wil graag het logo van Groningen gebruiken, kan dat?
    Ja, binnen de gebruiksregels die in het huisstijlhandboek 'Tools voor trots' vastgelegd zijn. Dit handboek en de logo's en beeldmerken vind je in de toolkit.
     
  • Ik wil graag Gronika, het lettertype van Groningen, gebruiken. Kan dat?
    Gronika wordt alleen toegepast binnen Er gaat niets boven Groningen-vormgeving. Vrij gebruik van Gronika door individuele organisaties of individuen is niet mogelijk. Wel zijn er andere opties, zoals het realiseren van een flexibel logo gebaseerd op Gronika voor jouw organisatie, samenwerkingsverband of initiatief. Neem daarvoor contact op met Marketing Groningen.
     
  • Zijn de merkelementen uit de toolkit voor iedereen?
    De merkelementen in de toolkit van Merk Groningen zijn bedoeld voor gebruik door organisaties, bedrijven, overheden of instellingen in Groningen, en zijn ontwikkeld ten behoeve van de positionering van Groningen. Inzet voor commerciële of politieke doeleinden is uitdrukkelijk niet toegestaan. Zie de gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over het gebruik. 
     
  • Ik wil graag mijn eigen verhaal van Groningen vertellen, maar weet niet goed hoe.
    Merk Groningen is zo ontwikkeld dat iedereen zijn eigen verhaal van Groningen kan vertellen. Elke keer net even anders, maar altijd vanuit datzelfde ijzersterke fundament, ons DNA. Wij noemen het: ons 321GRO-kompas. Merk Groningen biedt de ruimte om voor je eigen organisatie of instelling die elementen uit te lichten die bij jou en/of jouw publiek passen, die jouw verhaal kracht bijzetten. Onder het kopje Merkstrategie vind je meer informatie. Of download de inspiratiegids, waar alles nog eens overzichtelijk op een rijtje staat. Daarnaast hebben we een toolkit. Hierin vind je allerlei promotietools, beeldmateriaal en content die je kunt inzetten.
     
  • Ik moet een presentatie geven buiten Groningen/in het buitenland. Kunnen jullie mij helpen aan ondersteunende middelen?
    In de toolkit vind je verschillende promotietools, templates, beelden en overige content die je in kunt zetten om je presentatie extra kracht bij te zetten.
     
  • Ik wil graag een evenement of congres naar Groningen halen. Hoe kunnen jullie mij helpen?
    Maak je een bidbook en wil je Groningen goed op de kaart zetten in je verhaal? Kijk dan eens onder het kopje Merkstrategie voor inspiratie. In onze toolkit vind je onder meer mooi beeldmateriaal, facts & figures en sterke teksten en oneliners die je kunt gebruiken. Heb je behoefte aan meer strategische denkkracht? Neem dan per e-mail contact op met Marketing Groningen.
     
  • Ik wil graag tijdens een evenement of congres laten zien wat voor toffe plek onze stad, provincie en regio is. Hebben jullie promotiemiddelen die ik hiervoor kan inzetten? 
    In de toolkit zijn diverse foto’s en video’s beschikbaar om rechtenvrij in te zetten voor eigen doeleinden. Allemaal beelden die de kracht en schoonheid van Groningen laten zien. Om het nog makkelijker te maken hebben we ook alvast een aantal foto's voor je geselecteerd die je binnen dit onderwerp zou kunnen gebruiken. Ook op de website van Groningen Conventions vind je informatie en inspiratie die je op weg kan helpen.
     
  • Hoe kan ik mijn product/dienst/event meer Gronings maken?
    De huisstijl van Merk Groningen biedt verschillende mogelijkheden om een eenvoudig vleugje Groningen toe te voegen aan bestaande uitingen. Daarbij is het wel belangrijk dat het niet voor commerciële of politieke doeleinden wordt ingezet. Zie daarvoor de gebruiksvoorwaarden.

    In de toolkit vind je promotietools en content die je in kunt zetten. Daarbij is het verhaal achter je product, dienst of event waarschijnlijk nog veel belangrijker - hoe meer écht Groningen je dat kunt maken, hoe krachtiger. Kijk daarvoor eens bij onze Merkstrategie of download de inspiratiegids, waar alles nog eens op een rijtje staat. Zoek naar de elementen die bij jou passen om jouw eigen verhaal kracht bij te zetten. Wil je advies van een merkstrateeg, stuur dan een mail met je verzoek.
     
  • Ik ben een Groningse maker en wil een speciaal product ontwikkelen voor de Groningen Store. Hoe ga ik te werk?
    Check of je product voldoet aan onze typische Groningse kernwaarden. Als dit het geval is, pitch dan je product door een e-mail te sturen.
     
  • Ik wil graag mijn team informeren over het verhaal van Groningen. Kunnen jullie een presentatie geven?
    Wij bieden tools, templates en content aan waarmee je een eigen presentatie kan geven. Ga daarvoor naar de toolkit. Wil je alsnog een presentatie van een merkstrateeg, stuur dan een mail met je verzoek.
     
  • Ik wil graag een nieuwe tool-voor-trots door jullie laten ontwikkelen. Kan dat?
    Wij hebben al veel tools ontwikkeld voor verschillende doelgroepen. Je vindt ze in de toolkit. Heb je desondanks nog een specifieke behoefte, vraag ons naar de mogelijkheden. Indien er een nieuwe tool ontwikkeld kan worden dien je wel rekening te houden met ontwikkelkosten.

Heb je een andere vraag maar staat die er niet tussen? Kijk dan op merkgroningen.nl of neem contact met ons op.