Huisstijl
De huisstijl van Groningen is gebaseerd op wie we zijn en waar we naartoe willen. Om het wat eenvoudiger te zeggen: ons uiterlijk komt voort uit ons innerlijk. Bescheiden, maar toch apetrots. Eigenzinnig, maar toch onvervalst. Zonder te schreeuwen en steeds met een ijzersterk verhaal.
Gronika
Speciaal voor Groningen ontworpen letter
Gronika is een speciaal voor Groningen ambachtelijk gemaakt font. Beïnvloed door toen en gemaakt door Jelmar Geertsma, een Groningse typograaf van nu. In Gronika zijn vele inspiratiebronnen verenigd tot één nieuw geheel: van Wim Crouwel’s Gridnik tot Groningse gevelbelettering. Het resultaat is een karakteristieke letter. Een font dat stevig met haar voeten in de Groningse klei staat en tegelijkertijd ook vriendelijk is. Nuchter, maar ook een tikje eigenzinnig.
Logoset
Variaties binnen een familie
De Groningen logoset bestaat uit verschillende variaties van het logo en beeldmerk die je zelf kunt toepassen op je Groningse merk. Samen vormen ze één familie, terwijl ze ondertussen ruimte en vrijheid bieden om te kunnen variëren. Naast de Er gaat niets boven Groningen-basislaag is er een flexibele laag die inhoudelijk aanpasbaar is en waarmee we vertellen waarom er niets boven Groningen gaat. Tot slot is er de Kon minder-laag voor de echte durvers: door dingen weg te laten wordt de boodschap nog sterker.
Kleurenpalet
Tien Groningse smaakmakers
Het palet van huisstijlkleuren bestaat uit tien kleuren die geborgd zijn in ons verleden en die we elke dag terugzien in Stad en Ommeland. Elke kleur vertelt het verhaal van Groningen. Daarbij speelt groen een belangrijke rol: de kleur die van oudsher in de vlag en het wapen terugkomt en zelfs in onze naam van weleer: Groeningen. Groen is ook de toekomst. En omdat Groningen niet voor een gat te vangen is heeft groen gezelschap gekregen van zeven andere smaakmakers. Net als met de logo's kun je ook met de kleuren zelf aan de slag om het verhaal van Groningen te vertellen.
“ "Een echt Gronings verhaal in een echt Gronings jasje" ”