Oorspronkelijk zou de wintercampagne dit jaar in het teken staan van 'Off the beaten track' - een referentie aan de tentoonstelling The Rolling Stones - Unzipped in het Groninger Museum - waarin we de rebelse en eigenzinnige kant van de stad centraal wilden zetten. De aangescherpte corona maatregelen en de gedeeltelijke lockdown maakt dat we uiteindelijk kiezen voor een bescheiden en alternatieve wintercampagne.
De komende weken gaan we vooral focussen op een sympathieke ansichtkaartenactie via Omapost, startend op de dag dat de Stones tentoonstelling oorspronkelijk zou openen. Net als in het voorjaar tijdens de Groningen voor elkaar-campagne kunnen mensen hun favoriete persoon een gratis kaart sturen, deze keer met Stones-songteksten.
Ook een onderdeel van de campagne is een kunstroute die dwars door de binnenstad gaat en verrassende, soms nog onontdekte kunst laat zien.
Via onze eigen kanalen zullen we vooral (blijven) focussen op wat er nog wel mogelijk is, ook binnen de huidige maatregelen. Denk naast mooie content over Groningen aan thuisblijftips, afhaalmaaltijden, virtuele en online tentoonstellingen en nog veel meer leuke (en lekkere) initiatieven. Kortom, we halen Groningen in huis!
We hopen het oorspronkelijke campagnethema ‘Off the beaten track’ begin volgend jaar alsnog te kunnen inzetten, middels mooie portretten van eigenzinnige stadjers op bijzondere plekken, die hun tips geven om de ‘andere kant van de stad’ te beleven.