Tijdens Noorderzon heeft Marketing Groningen van 23 t/m 25 augustus de Horatiotent tot haar beschikking. Dat betekent drie dagen lang een divers programma met theater, cabaret, muziek, film, lezingen en debatten – waarin vrouwen, feminisme en inclusiviteit centraal staan en waar cultureel Groningen volop wordt gepromoot.
De Verhalen van Groningen en 100 jaar vrouwenkiesrecht
De eerste twee dagen verzorgt De Verhalen van Groningen de programmering. In 2019 is het precies 100 jaar geleden dat Nederlandse vrouwen -na een lange strijd- kiesrecht verkregen. Dit jubileum wordt groots gevierd in Groningen. Allerlei Groninger partijen hebben op hun eigen manier invulling gegeven aan het themajaar 100 jaar vrouwenkiesrecht Groningen. Op uitnodiging van De Verhalen van Groningen, die dit themajaar coördineert, brengen deze partijen hun activiteiten nu ook naar Noorderzon. Dat zorgt voor een spannend en uiteenlopend programma met theater, cabaret, muziek, film, lezingen en debatten – waarin vrouwen, feminisme en inclusiviteit centraal staan.
UIT Groningen promoot Cultureel Groningen
De derde dag, tevens Noorderzondag, wordt de programmering verzorgd vanuit UIT Groningen. Cultureel Groningen wordt hier gepromoot en dit jaar zal dit gebeuren aan de hand van pubquiz’en. Tussendoor verzorgen DJ’s Emiel Blaauw en Roeland Damstra de muziek. Ook kan men op de foto in de fotobooth, waar toekomstige Groningse evenementen centraal zullen staan.