Vanaf vandaag worden de nieuwe stadsgidsen verspreid onder ondernemers uit de stad. Naast alle leuke winkeladresjes, staan er ook iconische hoogtepunten en onontdekte parels in en verhalen van lokale helden. Zij vertellen over hun stad en delen persoonlijke tips. De gidsen zijn daardoor ook leuk voor de bewoners die daarmee hun eigen stad nog beter leren kennen. De stadsgids is gratis te verkrijgen in zowel Nederlands, Duits als Engels en te verkrijgen bij diverse ondernemers en culturele instellingen en bij de VVV/Groningen Store.
Stadsgids gidst langs onontdekte parels
De stadsgids is bedoeld voor bezoekers én bewoners. Want ook voor bewoners die de stad al goed kennen, zijn er nog vele onontdekte parels: verborgen kunst op straat, knusse boetieks en kleinschalige kwaliteitsrestaurants. Dat sluit goed aan bij de huidige tijd waarin Marketing Groningen ook bewoners wil inspireren om hun eigen stad nog beter te leren kennen.
Ondernemer uit de stad
De eerste uitgave van de stadsgids is overhandigd aan hoofdbrouwer Karst van der Heide van brouwerijcafé De Prael aan het Boterdiep. Hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zowel in de keuken, bierbrouwerij als het proeflokaal. Hier krijgen ze kans om als vrijwilliger, stagiair of als onderdeel van een participatiebaan ervaring op te doen. Om ze voor te bereiden op het toekomstige werkveld. Om een kans te krijgen. ‘Bier is het middel, werken is het doel’, aldus Karst.
Ieder jaar een stadsgids
Marketing Groningen brengt ieder jaar de stadsgids uit om bezoekers en gasten te informeren en te inspireren over de stad. De stadsgids wordt verspreid onder alle partners van Marketing Groningen en heeft een oplage van 60.000 in het Nederlands, 35.000 in het Duits en 35.000 in het Engels. De stadsgids is gratis te verkrijgen en af te halen bij de VVV/Groningen Store.
De stadsgids is digitaal alvast te bekijken via deze downloads.
NL
ENG
DUI
Fotocredits: Sebastiaan Rodenhuis