Groningen Rocks: Een stad vol creativiteit, muziek en urban vibes

Stad wordt omgetoverd tot ware rock stad

Vanaf deze week gaat Groningen rocken op een rebelse en speelse manier. Marketing Groningen lanceert in samenwerking met het georganiseerde bedrijfsleven en de gemeente Groningen de campagne ‘Sounds like Groningen’. Deze campagne viert het eigenzinnige karakter van de stad en laat zien dat er in Groningen een wereld vol ontdekkingen te vinden is. ‘Sounds like Groningen’ verbindt eigenwijze ondernemingen, verrast inwoners en bezoekers en creëert levendige plekken met kunst, muziek en urban vibes.

Groningen wordt rock stad

Groningen, dat bekend staat om haar creativiteit en innovatie, zal gedurende deze campagneperiode schitteren als een ware rock stad. De straten worden aangekleed en winkeletalages gaan rocken. Retail en horecaondernemers geven leuke 'Sounds like Groningen' tools weg en er worden verrassingsmomenten met muziek en giveaways op allerlei plekken in de gehele gemeente Groningen georganiseerd. Groningen zal bruisen van energie en creativiteit.

The Rolling Stones – Unzipped

De internationale tentoonstelling The Rolling Stones – Unzipped, in het Groninger Museum is een echte publiekstrekker. Met deze tentoonstelling, te zien tot en met 21 januari 2024, en met de grote namen die optredens gaven in het Stadspark is "Sounds like Groningen" een feestje, waarop iedere ondernemer kan meeliften. Elke inwoner en bezoeker dompelt zich onder in de unieke sfeer van de stad. ‘Sounds like Groningen’ is een eerbetoon aan de bruisende stad en nodigt iedereen uit om Groningen te ontdekken en te ervaren.

Brede samenwerking zorgt voor feest

Het is bijzonder te noemen dat deze campagne mogelijk is gemaakt door de inzet van zoveel verschillende partijen. Er gebeurt van alles in Groningen om de stad klaar te maken voor de toekomst. Juist door deze brede samenwerking en het bundelen van de krachten is het gelukt om deze bruisende campagne neer te zetten, wat resulteert in een feestelijk gebeuren voor de hele stad.

Sounds like Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Ondernemersfonds Groningen, Gemeente Groningen, Groningen City Club, Bedrijvenvereniging West, Bedrijvenvereniging Zuidoost, Bedrijvenvereniging Noordoost, Gastvrij Groningen, Marketing Groningen, Groningen Bereikbaar en Groninger Museum. Samen werken zij aan het creëren van een levendige en inspirerende stad waar kunst, muziek en urban vibes samenkomen.


Voor meer informatie over deze campagne ga naar www.soundslikegroningen.nl