De virtuele game waarin aankomende internationale studenten kennismaken met de stad Groningen is een succes. Vorig jaar lanceerde Marketing Groningen in samenwerking met het Akkoord van Groningen de game als onderdeel van de internationale Welcome Campaign. Inmiddels zijn er al ruim 131.000 sessies gespeeld. Tijd voor een upgrade. Vanaf nu kunnen spelers hotspots die ze ‘onderweg’ tegen komen opslaan en uitdraaien in een eigen persoonlijke city map. Zo kunnen ze later die plekken ook in het echt bezoeken.
Veilige kennismaking met het bruisende studentenleven
De 360-graden game vormt het hart van de internationale Welcome Campaign ‘Space to create your future’. Binnen deze campagne presenteert de stad zich (virtueel) aan aankomende internationale studenten van de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool Groningen, met als doel hen een warm welkom te heten. De game biedt internationale studenten in deze gekke tijd toch de kans om zich - op voorhand en op afstand - veilig onder te dompelen in het Groningse studentenleven en hen op die manier voor te bereiden op hun toekomst in Groningen.
Per level krijgt de speler te maken met een ‘element’ uit het Groningse studentenleven. Zo kunnen ze de stad verkennen, maar ook colleges volgen en het nachtleven ontdekken. Na het uitspelen van de game mag een speler zich een ‘Virtual Groninger’ noemen. Hij of zij kan dan een gratis survivalpakket inclusief ‘Gronings paspoort’ afhalen bij de Groningen Store (VVV).
Upgrade 360-graden game ‘Become a Virtual Groninger’
De game is opgefrist en vanaf nu zijn de levels niet alleen chronologisch, maar ook afzonderlijk van elkaar te spelen. De stad is overzichtelijk weergegeven in een virtuele kaart. Spelers kunnen de hotspots die zij in de game tegenkomen opslaan als favoriet en daar vervolgens een persoonlijke city map van maken. Eenmaal in Groningen kunnen ze hun favoriete plekjes eenvoudig terugvinden en bezoeken.
Platform game.groningen.nl
De game is te vinden op de website game.groningen.nl. Via deze pagina kunnen de bezoekers doorklikken naar het spel, die ze vervolgens in de browser kunnen spelen. Het spel wordt via social media onder de aandacht gebracht van internationale studenten die zich al hebben ingeschreven bij de Hanzehogeschool en de Rijksuniversiteit Groningen.
Samenwerkingspartners
De campagne is in opdracht van het Akkoord van Groningen: Gemeente Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool, UMCG, Provincie Groningen, Alfa College en Noorderpoort. In samenwerking met het Erasmus Student Network, Here & Now, City Central en Groningen Life.