Vorig jaar lanceerde Marketing Groningen rondom de feestdagen een pure chocoladeletter in de vorm van een trotse ‘G’. Dit jaar zijn er maar liefst vier unieke Groninger smaken uitgebracht in een limited edition: met trots gemaakt in Groningen.
Puur, Mosterd, Oude Wijvenkoek en Fladderak
Naast de smaak ‘puur Groningen’ komen de typische Groningse smaken Marne Mosterd, Oude Wijvenkoek van Knol's Koek en Hooghoudt Fladderak tot smaakbeleving in deze limited editions chocoladeletters. Het Groningse bedrijf Chocoladedroom uit Niekerk is de maker van deze gevulde chocoladeletters en heeft ze op ambachtelijke wijze gegoten. Een handgemaakt Gronings product
Gronings DNA in een chocoladeletter
Het zijn niet zomaar chocoladeletters. De letters zijn geïnspireerd op het Gronings DNA en brengt de smaak en het karakter van Groningen tot leven. De letter is dan ook in het Groningse lettertype Gronika. De smaken zijn niet alledaags, maar eigenzinnig en net even anders. Net als Groningen zelf. Ook met deze chocoladeletters probeert Marketing Groningen in te zetten op een Groningse merkbeleving waarmee de identiteit van Groningen centraal staat.
De chocoladeletters zijn inmiddels verkrijgbaar in de Groningen Store /VVV en via de webshop.
Fotocredits: Stella Dekker