Na het succes van de drie heerlijke Groningse chocoladeletters in de smaken Mosterd, Fladderak en Oude Wijvenkoek introduceert Marketing Groningen een nieuwe smaak; Koffie, van Tiktak koffie uit Groningen. Met deze chocoladeletter in de vorm van een trotse ‘G’ probeert Marketing Groningen in te zetten op een Groningse merkbeleving waarmee de identiteit van Groningen centraal staat.
Groningse makers
De koffiesmaak is een melkchocoladeletter die met zorg is samengesteld door Marketing Groningen, Tiktak koffie en Chocoladedroom uit Niekerk. Tiktak koffie is al sinds 1870 een Gronings begrip als het om goede koffie gaat. Deze Oer-Hollandse koffie, beter bekend als de ‘’suyvere koffij’’ van Klaas Tiktak, wordt gebrand in Groningen. Chocoladedroom is een echte chocolaterie en is de maker van deze gevulde chocoladeletters en heeft ze op ambachtelijke wijze gegoten. Een echt handgemaakt Gronings product dus.
Gronings DNA in een chocoladeletter
Het zijn niet zomaar chocoladeletters. De letters zijn geïnspireerd op het Gronings DNA en brengt de smaak en het karakter van Groningen tot leven. De letter is dan ook in het Groningse lettertype Gronika. De smaken zijn niet alledaags, maar eigenzinnig en net even anders. Net als Groningen zelf. De chocoladeletters zijn onderdeel van de merkversterkende producten die ontwikkeld worden om de Groningse trots en identiteit te versterken.
De chocoladeletters zijn op dit moment alleen online te bestellen als pre-order via de zakelijke webshop. Zodra ze verkrijgbaar zijn in de VVV/Groningen Store zullen we dat commuinceren.