Vandaag verscheen het artikel van Merk- en Designstrateeg Roel Stavorinus over de nieuwe Groningse huisstijl en Merk Groningen in het vakblad MarketingTribune. Hij is positief kritisch en geeft goede opbouwende feedback. ‘Het begin is er’, zegt Roel. Hij vat goed samen waar we mee bezig zijn en waar we staan. De tips die we meekrijgen zijn ‘toon iets meer durf en eigenzinnigheid. En dan is het vooral nog een kwestie van hard werken, focus en geduld’.
Het Designpanel over de huisstijl
Ook het Designpanel van MarketingTribune liet hun licht schijnen over de nieuwe huisstijl van Groningen. In november deed MarketingTribune een open oproep voor de 100e aflevering van MarketingTribune’s best wel kritische Designpanel. Zonder twijfel hebben we de merkstrategie en de nieuwe Groningse huisstijl ingestuurd.
Het Designpanel is verdeeld. Een aantal zijn heel positief, maar ook een aantal met een kritische noot. Positief gestemde Stefan Pangratz, design director VBAT zegt dat wat hem betreft de benchmark voor regio- en citybranding in Nederland vanaf nu in Groningen ligt. Marketing- en Relatiemanager Irene van der Zwan van het MKB Amsterdam vindt het ‘een geweldige toolkit voor Groningse instellingen, echt klasse! De leus 'Er gaat niets boven Groningen' had nog niet zo’n diep uitgewerkte merklading als nu.’
Kortom, de meningen zijn verdeeld maar overwegend klinkt het positieve sterker door. We hebben iets waardevols neergezet, een goed begin en van daaruit bouwen we verder.
Lees hier het artikel en de mening van het Designpanel
Lees hier het artikel dat is verschenen in Marketingfacts