De afgelopen weken was de 'Groningen voor elkaar' campagne te zien ‘We gaan door, dan maar met een beetje afstand’, waarmee we inwoners en ondernemers een hart onder de riem staken en een platform boden met thuistips, ondernemersportretten en mooie, maatschappelijke en slimme initiatieven uit stad en regio. We traden hierbij op als een verbindende factor tussen ondernemer en bewoner.
Nu een aantal maatregelen versoepeld zijn en de vooruitzichten positief lijken, kunnen we er weer wat op uit. Al blijven veel mensen het liefst toch even dicht bij huis en gaan we natuurlijk alleen daar naartoe waar het ook kán. Met de vakantieperiode in het vooruitzicht gaat in juni een inspirerende zomercampagne van start. Deze laat de eigen bewoners hun eigen stad, provincie, regio of land (her)ontdekken en anders beleven. Daarmee ondersteunt ook deze campagne de Groninger ondernemers in de vrijetijdseconomie.
Onder het motto ‘Gelukkig ben je in Groningen’ laat de campagne zien dat het hier in Groningen goed toeven is. Altijd al, en nu misschien nog wel een beetje meer dan anders. We laten de eigengereide schoonheid van Groningen spreken: we inspireren en verrassen. Via ergaatnietsbovengroningen.nl gidsen we ook praktisch, door te vertellen op welke manier Groningen op een veilige, maar vooral leuke manier kunt beleven. Want Groningen biedt de ruimte die in deze tijd zo nodig is.
De campagne is opgebouwd uit twee delen. Tijdens de zomervakantie ligt de focus op inspireren en ontdekken. Of iemand nou zelf in Groningen woont, of in de aangrenzende provincies: we laten bijzondere plekken zien en helpen met het wat, waar en hoe. Landelijk werken we samen met een aantal mediatitels, waarmee boeiende longreads worden ontwikkeld die elk een kant van Groningen belichten: ons erfgoed, onze natuur, onze streekproducten én onze ruimte. Zaken waar we trots op zijn.
Direct na de zomervakantie verschuiven we de focus meer naar activatie van de inwoners. Vanuit de gedachte dat Groningers sinds deze zomer hun eigen provincie beter kennen dan ooit, gaan we ze oproepen al die bijzondere plekjes en belevenissen te delen. Dit versterkt de betrokkenheid van de inwoners bij hun regio. Daarbij krijgt het nieuwe Er gaat niets boven Groningen-logo een hoofdrol: waarom gaat er volgens jou niets boven Groningen?
De campagne loopt vanaf juni tot half september.