Als aanvulling en verdieping op de provinciale zomercampagne 'Gelukkig ben je in Groningen' zet de stadscampagne ‘Vier de zomer in Groningen’ de spotlight op de zomerprogrammering, de bijzondere plekken in de stad en veiligheid en gastvrijheid bij winkeliers, horecaondernemers, marktlieden en cultuurinstellingen. Ook is er veel aandacht voor heldere informatievoorziening over wat er komt kijken bij een bezoek aan de stad en hoe Groningers, bezoekers en ondernemers het samen veilig kunnen houden.
Groningen barst van de mooie plekken en activiteiten
De campagne laat zien dat in Groningen de zomer nog steeds gezellig, veilig en gastvrij kan worden beleefd. Er worden volop zomerse activiteiten georganiseerd door diverse instellingen, bedrijven en ondernemers. Zoals de activiteiten in de Suikertuin, Zomerstad en het Noorderzomerprogramma. Deze en andere activiteiten worden gebundeld onder de noemer ‘De Groningse Zomer’.
Daarnaast kent Groningen ontzettend veel mooie plekken die de moeite van het verkennen waard zijn. Plekken die bekend zijn, maar er zijn ook minder bekende plekken in de gemeente. Via groningsezomer.nl worden Groningers en andere bezoekers geïnspireerd en geënthousiasmeerd voor het gezellig en veilig vieren van de zomer.
Aanmelden zomeractiviteiten
Bedrijven, instellingen en ondernemers kunnen activiteiten aanmelden via https://www.visitgroningen.nl/nl/doen/evenement-aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenagenda van de Groningse Zomer.
De stadscampagne wordt uitgevoerd in opdracht van en gefinancierd door gemeente Groningen en Het Fonds Ondernemend Groningen.