Groningen is een stad met internationale allure die veel te bieden heeft voor internationale studenten en kenniswerkers. We kijken over grenzen heen. Ook tijdens de coronacrisis willen we daarom doorgang geven aan de internationale profilering van Groningen en ervoor zorgen dat we ‘top of mind’ blijven bij internationals. Daarom lanceren we een internationale campagne waarin we Groningen digitaal presenteren aan toekomstige internationale studenten om hen te verleiden om hier (alsnog) te komen studeren. Tevens kijken we hoe we deze campagne interessant kunnen maken voor kenniswerkers. Dit is het ideale moment om onze kennis van en onze ondernemers in de digitale sector te presenteren, met een Groninger twist.
De kern van de campagne is een Become a Virtual Groninger-game. Het doel van dit spel is om toekomstige internationale studenten het leven van een Groninger student te laten ervaren. Het spel bestaat uit vijf levels. In ieder level krijgt de speler te maken met ‘elementen’ van het Groninger studentenleven. Denk aan wonen in een studentenhuis, studeren en colleges volgen, naar de ACLO (online sportles), vrije tijd/nachtleven (kroegen, concerten, pubquiz etc.). Elk level bestaat uit diverse online activiteiten waarbij de speler ‘Groningen points’ kan verdienen. Bij genoeg punten komt de speler terecht in het volgende level.
Het spel hoeft niet in een keer uitgespeeld te worden, sterker nog: het is juist de bedoeling dat de bezoeker vaker terugkeert naar het platform. Door de speler bovendien uit te nodigen zowel virtuele als ‘offline’ activiteiten te doen, vergroten we de betrokkenheid en leert hij/zij spelenderwijs meer over Groningen en bereiden we hem/haar voor op het echte leven in Groningen.