Met een charmeactie heeft Gastvrij Groningen de Duitse buschauffeurs die met hun touringcars de Bloemenjaarmarkt in Groningen bezochten op Goede Vrijdag warm welkom geheten. De actie, gehouden bij P+R Kardinge, benadrukte de waardering voor de rol van de chauffeurs in het verbinden van Groningen met de Duitse bezoekers.
Om de Duitse buschauffeurs in het zonnetje te zetten, werden zij getrakteerd op gratis koffie en thee, verzorgd door Thessa Wolthuis van Toffe Koffie, en ontvingen ze het Groningen magazine. Dit magazine is bedoeld om de lezer te inspireren en te motiveren om terug te keren. Ook waren de gastdames van Doubble U aanwezig om alles in goede banen te leiden.
De bloeiende band tussen Groningen en haar Duitse gasten
De Bloemenjaarmarkt is een evenement dat jaarlijks duizenden Duitse bezoekers naar Groningen trekt. Met de actie zoekt Marketing Groningen naar manieren om, ook juist buiten deze piekmomenten, de aandacht van de Duitse bezoeker te trekken. De actie was niet alleen een blijk van waardering naar de Duitse buschauffeurs, maar diende ook als een symbolische brug tussen Groningen en Duitsland. De buschauffeurs spelen een belangrijke rol bij het samenstellen van reizen. Door hen te inspireren en hartelijk te ontvangen wil Marketing Groningen bereiken dat ze vaker terugkeren en de veelzijdigheid van Groningen en haar omgeving verder zullen ontdekken.
Gastvrij Groningen
Het programma Gastvrij Groningen wordt uitgevoerd door Marketing Groningen en uitgevoerd en gefinancierd in opdracht van Het Fonds ondernemend Groningen, gemeente Groningen en Groningen Bereikbaar. De Koninklijke Horeca Nederland en de vier Groningse bedrijvenverenigingen: Groningen City Club, Bedrijvenvereniging West, Bedrijvenvereniging Zuidoost en Bedrijvenvereniging Noordoost, zijn ook bij het programma betrokken.