Groningen laat internationale studenten zich thuis voelen met informatieve campagne

De stad Groningen heeft momenteel ruim 15.000 internationale studenten. Om ervoor te zorgen dat zij zich thuis voelen in Groningen, lanceert het Akkoord van Groningen een informatieve campagne. Marketing Groningen ontwikkelde de campagne ‘All you need is GRO’ om internationale studenten wegwijs te maken in alles wat de stad te bieden heeft.

Voel je welkom

De internationale studenten dragen bij aan de culturele en sociale dynamiek van Groningen. Daarom vindt het Akkoord van Groningen het belangrijk dat zij zich welkom en ondersteund voelen, zodat ze het beste uit hun studie- en werktijd kunnen halen. Diverse tools, activiteiten en praktische informatie zijn daarom speciaal voor hen ontwikkeld. De campagne heeft als doel om zowel reguliere internationale studenten als PhD’s bekend te maken met het platform internationalgroningen.nl.

Wegwijs worden in de bruisende stad

"Groningen heeft ontzettend veel te bieden voor internationale studenten. Zij zijn daar niet altijd van op de hoogte. Op internationalgroningen.nl kunnen studenten informatie vinden over studeren, werken, wonen, sociaal leven, praktische zaken, cultuur en nieuws. Zo kunnen ze hun weg in Groningen nog beter vinden en in contact komen met de stadjers", aldus Maddalena Munari, campagnemanager Marketing Groningen.

De campagne gaat van start op 4 september en duurt tot het einde van het jaar. Door middel van posters, social media en video’s worden de internationale studenten aangemoedigd om deel te nemen aan het bruisende leven van Groningen.