Groningen presenteert acht toeristische magazines

Het toeristisch seizoen is gestart en daarom presenteren Marketing Groningen en alle regionale marketingorganisaties acht toeristische magazines. Iedere regio heeft zijn eigen magazine met daarin het toeristisch aanbod van het gebied. Toch stralen de magazines allemaal hetzelfde Groningse DNA uit. De magazines zijn een resultaat van de samenwerking die Marketing Groningen en de regio’s in 2022 zijn gestart.

Groningse magazines met eigen karakter

Alle magazines stralen hetzelfde typisch Groningse DNA uit, maar wel volgens de eigen kernwaarden. Ieder gebied is anders en dat laten de verschillende magazines duidelijk zien. Waar water, wind en Werelderfgoed een hoofdrol spelen in de regio Waddenland, voeren graan en herenboerderijen de boventoon in de regio Oldambt. Marketing Groningen heeft het Groningen magazine gemaakt, waarin de hele provincie Groningen in diverse artikelen wordt uitgelicht.

Samenwerking regio’s

De samenwerking tussen Marketing Groningen en de regionale marketingorganisaties moet toeristisch Groningen beter zichtbaar en herkenbaar maken. Daarbij is het samen uitdragen en vermarkten van het DNA van Groningen bijzonder. Bijna nergens worden zo de handen ineengeslagen om samen het verhaal en het DNA van een bestemming uit te dragen.

Deze samenwerking draagt bij aan een grotere bekendheid van het Groninger vrijetijdsaanbod en het verhoogt de bereidheid van bezoekers om langer te blijven. Ook versterkt het de trots van de Groningers op hun eigen gebied.

Voor bewoners en bezoekers

De magazines zijn te verkrijgen bij lokale ondernemers, de toeristische informatiepunten en de VVV’s in de provincie, en zijn bedoeld voor bezoekers én bewoners. De magazines staan boordevol met tips, fiets- en wandelroutes, highlights en leuke feitjes over het gebied.


Op de foto van links naar rechts:
Ilona Boekhorst, Westerkwartier,
Ursula Appolt, Westerkwartier,
Jessica Hoekstra (op stoel), Stichting Promotie Waddenland,
Barbara Speelman, Stichting ZO Groningen (Westerwolde),
Wendy Swiersema, Marketing Eemsdelta,
Elsa Weelink, Marketing Groningen,
Anna De Vries, namens Marleen Godlieb: Marketing Midden Groningen,
Mick Zuurman, Stichting ZO Groningen (Westerwolde, Oldambt en de Veenkoloniën),
Edwin van der Woude, ZO Groningen (Westerwolde, Oldambt en de Veenkoloniën) en Marketing Eemsdelta.

Op de achtergrond de borg op Landgoed Nienoord – Westerkwartier.