Op 3 juli nam Wethouder Carine Bloemhoff uit handen van Marketing Groningen en in het bijzijn van het georganiseerde bedrijfsleven, Groningen Bereikbaar en het Groninger Museum, de eerste toolkit in ontvangst vanuit de Campagne ‘Sounds Like Groningen’. Deze toolkit bevat diverse drukwerkmaterialen waarmee ondernemers hun etalages kunnen aankleden in de stijl van de campagne.
Sounds like Groningen
Onder de slogan 'Sounds like Groningen' bundelen het georganiseerde bedrijfsleven, de gemeente Groningen, Groningen Bereikbaar, Marketing Groningen en het Groninger Museum hun krachten om al het moois in Groningen met elkaar te verbinden. Deze unieke samenwerking heeft als doel om de stad Groningen te laten bruisen en de bezoekersaantallen te stimuleren, ondanks de uitdagingen rondom bereikbaarheid en lopende werkzaamheden in en rondom de stad.
Bezoekers positief verrassen
Groningen kampt al geruime tijd met uitdagingen op het gebied van bereikbaarheid, met name als gevolg van de werkzaamheden aan de zuidelijke Ringweg. Om de bezoekers van de stad positief te verrassen, is het actieprogramma Gastvrij Groningen enkele jaren geleden gelanceerd, een samenwerking tussen de gemeente Groningen, Groningen Bereikbaar, Bedrijfsverenigingen en Marketing Groningen.
Groningen ondanks uitdagingen nog steeds aantrekkelijk
'Sounds Like Groningen' wil aantonen dat Groningen een zeer aantrekkelijke bestemming is. De stad beschikt over een fantastisch rijk cultureel ecosysteem met prachtige evenementen en dit wordt gecombineerd met al het moois dat de stad op zichzelf al te bieden heeft. Door zoveel mogelijk partijen bij elkaar te brengen, wordt deze aantrekkingskracht versterkt en wordt ervoor gezorgd dat bezoekers optimaal kunnen genieten van Groningen.
Sounds Like Groningen fungeert als de overkoepelende 'saus' over al deze initiatieven. Het omvat zowel langetermijnacties die later dit najaar zullen plaatsvinden, als concrete acties die nu al van start gaan voor ondernemers in de binnenstad en de verschillende wijkcentra, inclusief Haren.
Toolkit voor ondernemers
Vanaf 4 juli ontvangen ondernemers in de genoemde gebieden een toolkit. Deze toolkit bevat diverse drukwerkmaterialen waarmee ondernemers hun etalages kunnen aankleden. Daarnaast zal er algemene aankleding in de stad plaatsvinden, waarbij het 'rock'-thema dat is geïntroduceerd rondom de expositie Rolling Stones Unzipped, wordt doorvertaald naar de binnenstad en de wijkcentra.
Deze aanpak is uniek vanwege de samenwerking met diverse partijen uit verschillende sectoren. Bovendien kan dit een inspirerende case zijn voor de viering van de voltooiing van de zuidelijke Ringweg in 2024. Ook dat moment moet groots gevierd worden en laten zien dat Groningen een stad is die altijd in beweging is.
Voor meer informatie over deze campagne ga naar www.soundslikegroningen.nl/toolkit